• ایران، تبریز، کوی ولیعصر فلکه ایرداک خیابان سعدی
  • 00984133307250
  • info@asgco.ir

طـراحی انـواع کـاتـالـوگ :

کاتالوگ یعنی کالانما، کارنما، یعنی دفاتر راهنمای کالاها و فعالیتها و مشاغل مختلف یعنی فهرست و صورت کالاها و یا خدمات مورد نظر … کاتالوگ در واقع راهنمای کالا و کالانامه محسوب می شود و حاوی فهرست کالاهای تولیدی توسط یک موسسه و کارخانه است و می تواند حاوی معرفی مشاغل و موسسه های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی نیز باشد. در کاتالوگ نام هر کالا، مدل، شماره یا شکل و تصویر مشخصات فنی و توضیحات ضروری آن کالا یا خدمات درج می گردد تا به خریدار در انتخاب بهتر کمک کند. بعضی کاتالوگها برای سفارش خرید در دسترس مردم قرار داده می شوند تا اجناس مورد نیاز خود را مطابق لیست کاتالوگ از فروشگاههای مورد نظر درخواست کنند. کاتالوگ نوعی از تبلیغات در عرصه تولید، تجارت و خدمات می باشد که می تواند در برقرار کردن ارتباط مستقیم و چگونگی انتقال مفاهیم و تبادل اطلاعات به مخاطب نقش به سزایی داشته باشد.

تصویر خیلی از تجار بر این اساس استوار است که با وجود اینترنت و بوجود آمدن سایتهای اینترنتی دیگر نیازی به چاپ کاتالوگ نیست، در صورتی که این تفکر کاملا اشتباه است. شما وقتی کاتالوگ اجناس و خدمات خود را دارید یک ماندگاری فیزیکی تبلیغاتی از اجناس خود بوجود آورده اید، خیلی مواقع پیش می آید که دسترسی افراد به اینترنت و یا رسانه وجود ندارد و در این زمانها هست که کاتالوگ و کلاً صنعت چاپ و تبلیغات از طریق چاپ است که ذهن بیننده را به خود مشغول می کند. حال اگر در طراحی کاتالوگ و پوستر و بروشور و حتی کارت ویزیت از تکنیک و خلاقیت خاصی استفاده شده باشد ماندگاری بیشتری در ذهنها بوجود می آورد. صنعت تبلیغات و معرفی کالا و خدمات هر روز با تکنولوژی زمان خود پیشرفت می کند و ما شاهد این هستیم که با طراحی یک کاتالوگ آن طرح هم به صورت چاپ و هم به صورت دیجیتال به مشتریان ارزه می شود.

از ویژگی های طراحی کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد :

۱ – ​قابل حمل بودن و مطالعه آن در زمان فراغت

۲ – خلاصه گویی و پرهیز از هر نوع افراط در توضیح بیش از اندازه موارد درج شده در کاتالوگ

۳ – ارتباط برقرار کردن بدون واسطه با مخاطب

۴ – ترکیب تصویر با متن در جهت شناخت بیشتر مخاطب

۵ – حدالامکان استفاده از تصاویر واقعی تهیه شده از محیط های تولید یا محصولات و دوری از اشکال فانتزی و دیجیتالی کارتونی و انیمیشنی

۶ – کاتالوگ به جهت انتقال اطلاعات و موارد ذکر شده در بالا نسبت به پوستر و تراکت فراتر و سنجیده تر عمل می کند

طـراحی و چــاپ پـوستـر و بـروشـور

امروزه طراحی خلاقانه و هوشمندانه پوسترهای تبلیغاتی به فراخور روند توسعه فراگیر تبلیغاتی روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند. انتقال پیام ، زیبایی، نوآوری و میزان تاثیر گذاری بر مخاطب از مهمترین مولف ها در طراحی پوستر می باشند. گروه نرم افزاری آریانا با اتکا به تجارب ارزنده کارشناسان طراح و سالها تجربه کاری در زمینه چاپ و نشر انواع پوستر و بروشور و کاتالوگ در اندازه و نوع های مختلف می تواند مانند یک فانوس نورانی شما را در امر تبلیغات به مقصد مورد نظرتان برساند.

پوسترها صرفا صفحه ای برای نصب روی دیوار نیست بلکه نمادی از خواسته های سازمان و شرکت شما در قالبی هنری است، که میزان مهارت و نوع آوری شما از روی آن سنجیده می شود، چون اولین چیزی که در ذهن مخاطب نقش می بندد میزان زیبای اجسام و دل فریب بودن آنها می باشد و هر چه بیشتر شما در دل و ذهن مخاطب خود نفوذ داشته باشید میزان موفقیت شما در رابطه با آن پوستر یا بروشور یا کاتالوگ بیشتر خواهد بود.

اگر تمایل به همکاری با ما را دارید یا می خواهید به هر عنوانی با ما مکاتبه کنید از طریق صفحه تماس با ما می توانید با ما مکاتبه کنید. سفارش کار ، مشاوره رایگان و هر آنچه که تمایل به مطرح کردن با ما را دارید. از طریق صفحه ارزیابی رایگان پروژه از قیمت نهای طرح های خود آگاه شوید.

 

آخــرین اخــبار را از طــریق شبکــه های اجتمــاعی دنبال کنیــد.